Klachten
Ben je niet tevreden over onze dienstverlening of over de manier waarop iemand van SMO je behandeld heeft? Dan willen we dat graag van je horen. Iedere klacht geeft ons de kans om misverstanden uit de wereld te helpen, fouten te herstellen en ons werk te verbeteren.
Heb je een klacht, bepreek dit eerst met de medewerker die jouw vraag of melding behandelde. Zo kunnen jullie samen naar een oplossing zoeken. Lukt dat niet, dan kun je een formele klacht indienen, ook als je geen cliënt bent van SMO maar wel het gevoel hebt dat je niet goed behandeld bent. Na ontvangst van je klacht zullen wij binnen drie werkdagen reageren. De klachtenfunctionaris ondersteunt je dan bij het oplossen van je klacht en gaat zo nodig in gesprek met de betrokken medewerker(s). Komen jullie er dan nog niet uit, dan brengt de klachtenfunctionaris je in contact met een onafhankelijke commissie die jouw klacht kan beoordelen en uitspraken kan doen over de manier waarop wij ermee om kunnen of moeten gaan.
