Dit is wat ik wil!
Voordat ik bij SMO kwam, werkte ik voor commerciële organisaties. Daar lag de focus op het verkopen van diensten of producten, op winst maken. Ik raakte er steeds meer van overtuigd dat ik iets miste. Ik wilde werk met meer betekenis, werk dat ertoe doet voor de maatschappij. Toen de vacature voor communicatieadviseur bij SMO voorbijkwam dacht ik: dit is wat ik wil! En SMO wilde mij gelukkig ook.
Bij SMO word je echt gezien
Ik startte in een drukke periode: de housewarming met ketenpartners voor het nieuwe gebouw Huize d’n Herd was al gepland, maar er moest nog heel veel georganiseerd worden. Met mijn directe collega – die ook pas net startte als communicatiemedewerker – sprong ik in het diepe. In nog geen drie maanden tijd hadden we alles geregeld, van programma tot uitnodiging, van inrichting tot catering en van bewegwijzering tot een magazine. Daarmee hebben we meteen de hele organisatie goed leren kennen. We kregen alle ruimte en vertrouwen om te doen wat ons het juiste leek én alle hulp die we nodig hadden van collega’s.
De kracht van SMO
Daarin schuilt de kracht van SMO, heb ik al snel ontdekt. Bij SMO word je echt gezien, je mag jezelf zijn. Je krijgt de ruimte en het vertrouwen om te doen wat jij nodig vindt om tot het beste resultaat te komen. En je voelt je daarbij ook nog eens gesteund door collega’s. Die manier van werken – uitgaan van iemands kracht – is kenmerkend voor iedereen in de organisatie. Dat zie je ook in de manier waarop begeleiders omgaan met mensen. Bij SMO hoort iedereen erbij, en het is altijd mogelijk om – soms met een beetje hulp – een stapje vooruit te zetten. De sfeer is positief en leidinggevenden spreken waardering voor medewerkers uit.
Ik ben heel erg blij dat ik de keuze heb gemaakt voor SMO. Het is een mooie organisatie om voor te werken.
Annette Stokbroeks, communicatieadviseur